Hukukla çap yapmak yazım bir hayli ilgi gördü ve sosyal medyadan baya mesaj aldım gelen sorular hemen hemen aynı olduğu için bir soru cevap yazsı yazayım dedim. Umarım yardımcı olurum.

1.X üniversitesinde okuyorum. Y üniversitesinde çap yapabilir miyim?
Cevap: Sence mantıklı mı bu sorduğun. Tabiki de olmaz. Aynı üniversitede olmalı iki bölümde.
2. X üniversitesinde çap var. Y üniversitesi X’ten daha iyi ama çap yok. Bu nasıl saçmalık. Y’de de olmalı. Bununla ilgili bir şey yapılamaz mı?
Cevap: Çap üniversitelerin inisiyatifinde olan bir şey. Üniversite yapmak istemezse olmaz. Yapmak isterse olur. Üniversitenin başarı durumu bir kriter değil.
3. Hangi üniversitelerde çap yapılacağına nereden bakabilirim?
Cevap: Ne yazık ki böyle bir liste direk yok. Üniversitelerin sitelerinden listelere bakıp kontrol etmelisin. Benim bildiğim üniler şunlar: Uludağ Üni, İstanbul Üni, Katü, Erzincan Üni. Daha da vardır bilen aşağıya yorum olarak yazsın.
4. X üniversitesinde Y bölümünde çap varmış ama Y bölümünü hiç sevmiyorum. Çap yapmak için gelmek mantıklı mı?
Cevap: Çoğu öğrenci ilk geldiğinde okula çap yapacağım, okulda kalıp hoca olacağım düşüncesinde olur ama 2 yıl sonra da alttan kalan derslerini toplamakla uğraşır. Bu yüzden iyi düşün eğer çap olmazsa sevmediğin bölümde sadece okumak zorunda kalacaksın. Bunu gerçekten istiyor musun? Kaldı ki hukukla çap için üniversiteler alacağı her bölümden 1 veya 2 kişi alıyor genelde. Bu da ganonun aşırı yüksek olması gerektiğini gösteriyor. Çok iyi düşünmen gerek.

5. İki bölüm okumak zor olmuyor mu?
Cevap: Başarıyı kovalamak kolay bir şey değil. Eğer çap yapmak istiyorsan çalışman gerekecek. Eğer ilk yıl ganonu yüksek yaparken çok aşırı çalışıp sıkıldıysan iyi düşün. Çapta biraz kendini sıkmak zorunda kalacaksın ama öyle aşırı da düşünme. Sosyal yaşantımdan aşırı fedakarlık yapmadım. Sınav haftaları biraz yoğun oluyor. Bir de yoğunluğu azaltmak adına yaz okulu yapabilirsin.
6. Derslerin sınavların çakışırsa ne yapıyorsun?
Çakışan İşletme bölümündeki dersini 2. Öğretime aldırıyorum. 2. öğretim dersine gidiyorum. Sınavlarım çakışırsa da dilekçe yazıp mazeret sınavına giriyorum.



Üşendim yazmayı. Devamı gelecek…


Blogumun instagram hesabını takip etmek istersen buraya tıklayabilirsin.